| naspäť |  |  | 
         
          | Názov |  | Wordík
 | 
         
          | Téma |  | Elektronický slohový editor pre 5. ročník ZŠ 
 | 
         
          | Zaradenie do osnov |  | Sloh v 5. ročníku (Slovenský jazyk) 
 | 
         
          | Didaktický cieľ |  | Príťažlivou formou sprístupniť požadované vedomosti a zručnosti 
            žiakov piateho ročníka zo slovenského jazyka podľa výkonových štandardov 
            pre tématickú oblasť sloh. Učivo bude pretransformované do didaktického 
            systému s uplatnením názornosti a primeranosti vekovej kategórii. 
            Hlavným cieľom je, aby sa žiaci naučili multimediálne spracovať text 
            pomocou informačných technológií. 
 | 
         
          | Funkčnosť |  | Multifunkčný prostriedok, ktorý sa môže využiť aj na iných predmetoch, 
            respektíve v integrovaných projektoch a dokonca aj vo voľnom čase. 
            Nebude určený na výklad, ale na osvojovanie si vedomostí. 
 | 
         
          | Komu je určený |  | Na samostatnú prácu žiakov, vo veku od 7 do 12 rokov, prípadne pod 
            dohľadom učiteľa. Ide o zbierku úloh rôzneho zamerania, ktoré sa všetky 
            týkajú tvorby slohových prác na hodinách slovenského jazyka. 
 | 
         
          | Typ edukačného softvéru |  | Textový editor s multimediálnymi prvkami. 
 | 
         
          | Popis |  | Softvér bude rozvíjať základné schopnosti používania počítača a 
            textového editora a zároveň bude pomáhať pri tvorbe slohových prác 
            a precvičovaní obsahu učiva 5 ročníka. Žiaci sa pomocou neho budú 
            môcť naučiť vytvárať blahoželania a pozvánky, naučiť sa vybrať osnovu 
            z príbehu, či napísať príbeh podľa obrázkovej predlohy. Hotové príbehy 
            budú mocť žiaci uložiť v prezentačnom režime, v ktorom budú pripravené 
            na čítanie ako živé knižky. Softvér bude obsahovať aj jednoduchý grafický 
            editor, aby si mohli pripraviť ilustrácie ku svojmu textu, alebo aby 
            mohli kresliť obrázky podľa príbehu. Softvér bude obsahovať rozšíriteľnú 
            zbierku úloh, inšpirácie pre učiteľa na ďalšie využitie na hodinách, 
            databázu obrázkov (clipart), atď. Program bude obsahovať jednoduché 
            inštrukcie a pomôcky na jeho používanie. 
 | 
         
          | Obohatenie poznávacieho procesu |  | Žiak sa intuitívnym ovládaním a priamym prístupom jednoducho naučí 
            úplné základy práce s textovým editorom, čo mu pomôže aj pri ďalšej 
            práci s počítačom v budúcnosti. Učiteľovi stačí pripraviť si pred 
            hodinou zopár jednoduchých úloh a žiaci na nich môžu sami samostatne 
            pracovať. Výsledky práce žiakov s našim softvérom by mali byť väčšinou 
            natoľko zaujímavé, že sa žiaci o ne budú chcieť podeliť so spolužiakmi. 
            Toto by malo vytvárať ďalšiu motiváciu pre žiakov, zlepšovať náladu 
            a vzťahy v triede a uľahčovať učiteľovi kontrolovať výsledky žiakov. 
            Ak žiaci zvládnu učivo v uvedenom rozsahu, učiteľ bude mať možnosť 
            diferencovať nároky na žiakov v závislosti od ich schopností a záujmov, 
            čiže bude mať možnosť učivo prehlbovať a rozširovať. 
 | 
         
          | Použité technológie |  | Programovať sa chystáme v Imagine s plným využitím „živých“ prvkov, 
            ktoré imagine ponúka na oživenie softvéru. Text vytvorený v našom 
            editore bude môcť obsahovať rôzne multimediálne prvky ako napríklad 
            obrázky a bude umožňovať ukladanie do rôznych formátov. Wordík bude 
            v podstate WYSIWYG editor, čo znamená, že žiaci budú priamo pracovať 
            s výsledným textom, podobne ako v MS Worde a nie ako v TEXu. 
 | 
         
          | Prvky a organizácia |  | 
         
 | 
         
          | Zdroje údajov |  | z internetu, alebo si vytvoríme svojpomocne 
 | 
         
          | Rozdelenie úloh |  |  | 
         
          | Laci |  | programovanie jadra, výstupu, tvorenie obsahu a úloh, dokumentácia 
            projektu 
 | 
         
          | Barča |  | programovanie nadstavbových častí, kreslenie obrázkov a ilustrácií, 
            zbieranie multimediálnych doplnkov, časový rozvrh a dohľad, kontrola 
            dosiahnutých výsledkov, tvorba webstránky 
 | 
         
          | Zhrnutie |  |  | 
         
          | Obsah |  | 
               písanie blahoželaní, pozdravov a pozvánok 
                
                   plné rôznych multimediálnych oživení vytvoriť stručné a podrobné rozprávanie príbehu alebo zážitku 
                podľa obrázka tvorba osnovy k pripravenému úryvku 
                
                   myšou sa v texte pooznačujú časti ktoré majú byť v osnove 
                    a po kliknutí na príslušné tlačidlo sa z nich vytvorí osnova písanie rozprávania, vrátane kompozície rozprávania a členenia 
                textu na odseky
 | 
         
          | Finty |  | 
              pozadia a témy multimediálne prvky a efekty (powerpoint-like) prezentačný režim (pustí prezentáciu zo stránok dokumentu) save & load | 
         
          |  |  |  |