|
naspäť |
|
|
2.etapa |
|
|
|
|
|
grafika |
|
Prostredie:
Zvieratá:
Panely nástrojov:
|
scenár
|
|
|
prostredie
|
|
prostredie Wordíka
- jednotný dizajn
- okno uprostred obrazovky, v ktorom sa všetko
odohráva
- mimo okna sú panely nástrojov
s ktorými dieťa pracuje
- dieťa si môže prispôsobiť prostredie
zmenou farby okna
na začiatku:
- dieťa si vytvorí svoju identitu v programe
- vyberie si zvieratko, ktoré ho bude sprevádzať
program si bude pamatať nastavenia zvlášť
pre každé dieťa
|
aktivita1
|
|
písanie blahoželaní, pozdravov a pozvánok
- na začiatku sa otvorí ponuka šablón
z ktorých si dieťa jednu vyberie
- učiteľ môže tieto šablóny jednoducho
pripravovať priamo v našom prostredí
- program si sám načíta šablóny,
ktoré sú k dispozícii
ovládanie programu
- jednoduché a intuitívne,
pomocou tlačidiel panelov nástrojov
- jednoduché vkladanie a narábanie
s textom
- vkladanie razítiek (obrázkov)
z ponuky
ak bude čas, pridáme rôzne efekty na
oživenie napríklad odkotúľanie sa panela
nástrojov, alebo zvieratko, ktoré prejde
cez obrazovku
|
aktivita2
|
|
vytvorenie príbehu podľa obrázkov
táto stránka môže mať viac modulov:
1. obrázky by mali byť väčšie ako sú teraz a načítavajú sa z hotovej databázy. Uživateľ potom vpisuje text príbehu do pripravených textových polí a nakoniec si môže hotové dielo pozrieť formou knižky- stranu po strane.
2. učiteľ prečíta na hodine krátky úryvok z príbehu, alebo zadá osnovu príbehu, prípadne povie iba názov témy a deti podľa vlastnej fantázie a tvorivosti napíšu celý príbeh a dokreslia obrázky.
-súbor z ktorého sa načítava formát úlohy, prípadne obrázky pripraví učiteľ, obrázky môžu byť aj nedokreslené a tak si ich dieťa môže vyfarbiť, prípadne dokreslí podľa vlastného vkusu.
- Pri tejto úlohe sa používajú tri papiere
- všetky obrázky budú vedľa seba zmenšené a dá sa editovať vždy ten na ktorý sa klikne
- režim slideshow
- grafické okno spolu s prisluchajúcim textovým oknom
reálnej veľkosti
|
aktivita3
|
|
tvorba osnovy k pripravenému úryvku
- dva panely s nástrojmi: kýbliky s farbami menom:
farebné tuby, podľa zvolenej farby sa rozhodne, ktorý bod osnovy a ktorého hrdinu označujeme a potom sa podľa poradia zostaví osnova..
- text sa dá načítať zo súboru a uložiť
do súboru, rovnako sa dá všetko priebežne
ukladať počas práce
aj keď je už osnova hotová dá sa vrátiť
sa naspäť a opraviť ju
|
priebeh a vývoj |
|
Hľadali sme inšpiráciu v rôznych iných detských softvéroch a rozmýšlali nad scenárom našej práce.
Máme hotový návrh celého
grafického dizajnu programu. A pokračujeme
v jeho realizácií.
V prvej aktivite sme dorobili ukladanie, načítanie
a automatickú tvorbu miniatúr pre výber
šablón.
Do tretej aktivity (tvorenia osnovy) sme pridali
ukladanie, načítanie a pohrali sme sa s označovaním textu. Označený text po stlačení tlačidla osnova ostane na obrazovke, zvyšok korytnačiek sa schová.
Opravili sme problém s divným znakom,
ktorý sa nachádzal na začiatkoch odsekov.
|
Obsah
|
|
- editor na tvorbu pozvánok, blahoželaní a oznamov
- editor na tvorbu príbehu podľa obrázkov s tvorbou slideshow
- editor na tvorbu osnovy textu
|
|
|
| |