2. etapa

  naspäť  

2.etapa

 

 

 

grafika

 

 

Prostredie:

person1.gif     pozadie1.gif

Zvieratá:

kohut1.gif     opica1.gif     pes1.gif     

Panely nástrojov:

nastroj1.gifnastroj2.gif nastroj3.gif nastroj4.gif

scenár

 

 

prostredie

 

prostredie Wordíka

  • jednotný dizajn
  • okno uprostred obrazovky, v ktorom sa všetko odohráva
  • mimo okna sú panely nástrojov s ktorými dieťa pracuje
  • dieťa si môže prispôsobiť prostredie zmenou farby okna

na začiatku:

  • dieťa si vytvorí svoju identitu v programe
  • vyberie si zvieratko, ktoré ho bude sprevádzať

program si bude pamatať nastavenia zvlášť pre každé dieťa

 

aktivita1

 

písanie blahoželaní, pozdravov a pozvánok

  • na začiatku sa otvorí ponuka šablón z ktorých si dieťa jednu vyberie
  • učiteľ môže tieto šablóny jednoducho pripravovať priamo v našom prostredí
  • program si sám načíta šablóny, ktoré sú k dispozícii

ovládanie programu

  • jednoduché a intuitívne, pomocou tlačidiel panelov nástrojov
  • jednoduché vkladanie a narábanie s textom
  • vkladanie razítiek (obrázkov) z ponuky

ak bude čas, pridáme rôzne efekty na oživenie napríklad odkotúľanie sa panela nástrojov, alebo zvieratko, ktoré prejde cez obrazovku

 

aktivita2

 

vytvorenie príbehu podľa obrázkov

 táto stránka môže mať viac modulov:

1. obrázky by mali byť väčšie ako sú teraz a načítavajú sa z hotovej databázy. Uživateľ potom vpisuje text príbehu do pripravených textových polí a nakoniec si môže hotové dielo pozrieť formou knižky- stranu po strane.

2. učiteľ prečíta na hodine krátky úryvok z príbehu, alebo zadá osnovu príbehu, prípadne povie iba názov témy a deti podľa vlastnej fantázie a tvorivosti napíšu celý príbeh a dokreslia obrázky.

-súbor z ktorého sa načítava formát úlohy, prípadne obrázky pripraví učiteľ, obrázky môžu byť aj nedokreslené a tak si ich dieťa môže vyfarbiť, prípadne dokreslí podľa vlastného vkusu.

- Pri tejto úlohe sa používajú tri papiere

  1. všetky obrázky budú vedľa seba zmenšené a dá sa editovať vždy ten na ktorý sa klikne
  2. režim slideshow
  3. grafické okno spolu s prisluchajúcim textovým oknom reálnej veľkosti 

 

aktivita3

 

tvorba osnovy k pripravenému úryvku

- dva panely s nástrojmi: kýbliky s farbami menom:

  • charakteristika
  • osnova

farebné tuby, podľa zvolenej farby sa rozhodne, ktorý bod osnovy a ktorého hrdinu označujeme a potom sa podľa poradia zostaví osnova..

- text sa dá načítať zo súboru a uložiť do súboru, rovnako sa dá všetko priebežne ukladať počas práce

 aj keď je už osnova hotová dá sa vrátiť sa naspäť a opraviť ju

 

priebeh
a vývoj

 

Hľadali sme inšpiráciu v rôznych iných detských softvéroch a rozmýšlali nad scenárom našej práce. Máme hotový návrh celého grafického dizajnu programu. A pokračujeme v jeho realizácií.

V prvej aktivite sme dorobili ukladanie, načítanie a automatickú tvorbu miniatúr pre výber šablón.

Do tretej aktivity (tvorenia osnovy) sme pridali ukladanie, načítanie a pohrali sme sa s označovaním textu. Označený text po stlačení tlačidla osnova ostane na obrazovke, zvyšok korytnačiek sa schová. Opravili sme problém s divným znakom, ktorý sa nachádzal na začiatkoch odsekov.

 

Obsah

 
  • editor na tvorbu pozvánok, blahoželaní a oznamov
  • editor na tvorbu príbehu podľa obrázkov s tvorbou slideshow
  • editor na tvorbu osnovy textu